Personelimiz için Önemli Bilgiler
02 Haziran 2022

ELİME İĞNE BATTI NE YAPACAĞIM?(EN-PR 01)

1-Yaralanma sonrası ilk olarak temas bölgesi su ve sabunla yıkanmalı,%10 luk povidon iyod (batikon) ile temizlenmelidir.

2-Temas bölgesi sıkma, emme, kanatmaya çalışma vb. yöntemlerle kesinlikle travmatize edilmemelidir.

3-Yaralanan kişi HBYS üzerinden İstenmeyen Olay Bildirim Formu doldurularak veya Kalite dökümanlarından Kesici-Delici Alet Yaralanmaları Bildirim Formu doldurularak enfeksiyon kontrol hemşiresine bilgi verilir.

4-Enfeksiyon kontrol hemşiresi, kazaya uğrayan kişiyi tetkik ve tedavisi için enfeksiyon hastalıkları polikliniğine göndermektedir. Kişi Acil Polk yönlendirilir ve Acil Polk.de iş kazası bildirim formu doldurulur. Bu form daha sonra İnsan Kaynakları Birimi’ne teslim edilir.

5-Temas sonrası izlem ve profilaksi uygulamaları enfeksiyon kontrol hemşiresi ve enfeksiyon hastalıkları doktoru tarafından yürütülür.

KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN NASIL GİYİLİR ,NASIL ÇIKARILIR?

KKE GİYME SIRASI (EN-TL 06)

El Hijyeni sağlandıktan sonra;

ÖNLÜK----MASKE-----GÖZLÜK-----ELDİVEN

KKE ÇIKARMA SIRASI

ELDİVEN----GÖZLÜK-----ÖNLÜK-----MASKE

El hijyeni sağlanır.

KAN VE VÜCUT SIVISI İLE TEMASA MARUZ KALDIM; NE YAPMALIYIM? (EN-PR 01)

1-Mukoza temaslarında temas bölgesi bol suyla yıkanmalıdır.

2-Yaralanan kişi HBYS üzerinden İstenmeyen Olay Bildirim Formu doldurularak veya Kalite dökümanlarından Kesici-Delici Alet Yaralanmaları Bildirim Formu doldurularak enfeksiyon kontrol hemşiresine bilgi verilir.

3-Enfeksiyon kontrol hemşiresi, kazaya uğrayan kişiyi tetkik ve tedavisi için enfeksiyon hastalıkları polikliniğine göndermelir. Kişi Acil Polk. Yönlendirilir ve Acil Polk.de iş kazası bildirim formu doldurulur. Bu form daha sonra Personel İşlerine teslim edilir.

4-Temas sonrası izlem ve profilaksi uygulamaları enfeksiyon kontrol hemşiresi ve enfeksiyon hastalıkları doktoru tarafından yürütülür.


SAĞLIK TARAMASI MI YAPILIYOR?(EN-TL 03)

1-Enfeksiyon Hemşiresi tarafından işe yeni başlayan her sağlık personeli için “Kişisel Sağlık Formu” doldurulur ve sonrasında yapılacak takipler bu formda kayıt altına alınır.

2-İşe girişte her sağlık personeline viral hepatit markerlerine (HBsAg, anti-HCV) bakılır.

3-Anti HBs (-) olan personele 0, 1 ve 6. aylarda Hepatit B aşısı yapılır.

4-Hastane Çalışanları Sağlık Tarama Planı ile rutin taramaların yapılması sağlanmaktadır. Çalışanlara HBYS üzerinden duyuru yapılır. Ayrıca cep telefonlarına mesaj gönderilir. Bu duyurulara rağmen taramasını yaptırmayan personele resmi yazı imza karşılığı ile tebliğ edilir.

5-Sağlık taramaları Sağlık Tarama Planına göre yapılır.

Özellikli birim olan görüntüleme merkezi personelinin sağlık taramaları yılda iki defa yapılır.

MAVİ KODDA NE YAPACAĞIM?

1-Personelimiz mavi kod durumunda en yakın telefondan 2222, ardından mavi kod başlatmak için 1’i tuşlar ve telefonu kapatır. Sistem mavi kod ekibinde, anestezide ve güvenlik personelinde bulunan çağrı cihazlarına mesaj gönderir. Ekip en fazla 3 dakika içerisinde olay yerine ulaşır.

2-Mavi kod ekibi olay yerine ulaşınca personelimiz, mavi kod verdiği telefondan 2222, adından 2’yı tuşlayarak mavi kodu sonlandırır.

3-Mavi kodu başlatan personelimiz, kalite dökümanlarında bulunan MAVİ KOD OLAY BİLDİRİM FORUMU’ nu doldurur.

4-Form kalite birimine teslim edilir.

SÖZEL / FİZİKSEL ŞİDDETE MARUZ KALDIM NE YAPACAĞIM?

1-Personelimiz sözel – fiziksel şiddete maruz kaldığı durumda ( BEYAZ KOD )  en yakın telefondan 1111, ardından beyaz kod başlatmak için 1’i tuşlar ve telefonu kapatır. Sistem beyaz kod ekibinde ve güvenlik personelinde bulunan çağrı cihazlarına mesaj gönderir. Ekip en fazla 3 dakika içerisinde olay yerine ulaşır.

2-Beyaz kod ekibi olay yerine ulaşınca personelimiz, beyaz kod verdiği telefondan 1111, adından 2’yı tuşlayarak beyaz kodu sonlandırır.

3-Personelimiz hastanemizde bulunan Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Birimi Sorumlusu ( Ahmet ÇEŞMECİ yedeği Gülizar EKMEKÇİ ) ile görüşerek beyaz kod bildirimi yapabilir.

4-Personelimiz sözel – fiziksel şiddete maruz kaldığı durumda ( BEYAZ KOD ) cep telefonundan 113 numarasını tuşlayarak; beyaz kod bildirimi yapabilir.

5-Personelimiz sözel – fiziksel şiddete maruz kaldığı durumda ( BEYAZ KOD ) internet üzerinden “wwww.beyazkod.saglik.gov.tr” adresinden beyaz kod bildirimi yapabilir.

6-Çalışan Sağlığı ve Güvenliği birimi BEYAZ KOD OLAY BİLDİRİM FORUMU, İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM FORMU ve İSTENMEYEN OLAY KÖK NEDEN ANALİZİ FORMU’ nu doldurur.

7-Form kalite birimine teslim edilir.

EYVAH HASTAM DÜŞTÜ!!

1-Hastanemizde hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik tedbirler alınmaktadır. Tüm alınan tedbirlere rağmen hasta düşmesi gerçekleştiğinde, ilgili personelimiz ilk önce hastaya gerekli ilk müdahaleyi yapar. Birim sorumlusuna ve hastanın doktoruna bilgi verilir.

2-HBYS üzerinden veya kalite klasöründe bulunan form doldurulur. İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM FORMU ve İSTENMEYEN OLAY KÖK NEDEN ANALİZİ FORMU’ nu doldurur.

3-Düzeltici – Önleyici Faaliyet ( DÖF ) Formu doldurulur.

4-Formlar kalite birimine teslim edilir.

5-Kalite birimi Düzeltici – Önleyici Faaliyet ( DÖF ) Formu ile ilgili işlemleri takip eder. “ Hasta Güvenliği Komitesinde ” gerekli bilgilendirmeyi komiteye sunar.

 

RENKLİ KODLAR NELERDİR?

Hastanemizde sağlıkta kalite çalışmaları kapsamında 2008 yılında mavi kod, 2009 yılında pembe kod, 2011 yılında beyaz kod ve 2015 yılında kırmızı kodun hayata geçmesiyle birlikte 4 farklı renkli kod uygulaması başlatılmıştır.

MAVİ KOD ( 2222 ):Acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyan hastalar, hasta yakınları ve tüm hastane personeline en kısa sürede müdahale edilmesini sağlayan acil durum yönetim aracıdır. Oluşturulan bir çağrı sistemi aracılığıyla sağlık çalışanı tarafından verilen kod, hastanede karşılaşılacak solunum veya kardiyak arrest durumlarında, müdahalenin en hızlı ve etkin şekilde yapılmasını mümkün kılmaktadır.

PEMBE KOD ( 3333 ):Sağlık kurum ve kuruluşunda bebek ya da çocuk kaçırma riski ve/veya eyleminin söz konusu olduğu durumlarda zamanında müdahale edilmesi amacıyla oluşturulan acil uyarı kodudur.

BEYAZ KOD ( 1111 ):Sağlık kurum ve kuruluşunda görevli personele yönelik şiddet riski/girişimi varlığında ya da şiddet uygulanması halinde, olaya en kısa sürede müdahalenin yapılması amacıyla oluşturulan acil uyarı kodudur.

KIRMIZI KOD: Sağlık kurum ve kuruluşlarında çıkabilecek herhangi bir yangın tehlikesi halinde, yangına en hızlı şekilde müdahale edilerek oluşabilecek tehlikeleri ve zararları en aza indirmek ve/veya önlemek amacıyla oluşturulan acil uyarı kodudur.

Bu dört renkli kod dışında personelin bilmesi gereken, anons olarak duyurulan diğer renkli kodlar:

TURUNCU KOD:Tehlikeli madde sızıntısı / yayılması ( KBRN )

MOR KOD:Acil Müdahale Planı Aktivasyonu ( HAP )

SİYAH KOD: Bomba tehdidi

TURKUAZ KOD:Dış toplu yaralanma

GRİ KOD: Saldırgan kişi silahlı kişi, aktif ateş edilmesi veya rehine durumu

SARI KOD:Tahliye

YEŞİL KOD: Acil durum sonlandırma

 

FİGÜRLER NELERDİR VE NE İŞE YARAR?

Hastanemizde kullanılan figürler;

dusme.png Düşme riski yüksek olan hastalarda kullanılır.

yaprak.pngSolunum izolasyonunda kullanılan figürdür.

damlacik.pngDamlacık izolasyonunda kullanılan figürdür.

temas.pngTemas izolasyonunda kullanılan figürdür.

 kateter.png   Hastada yüksek riskli katater olduğunu gösteren figürdür.  Hastanın tedavisi esnasında hasta odasında bulunan figür skalasına yapıştırılır. Hasta sevki veya transferinde, hasta sevk formu / hasta transfer formuna iliştirilerek kullanılır.

BİR FİKRİM VAR!

Hastanemiz çalışanları görüş – öneri ve şikâyetlerini aşağıdaki yollarla yapabilirler.

1-Personelimiz hastanemizde bulunan Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Birimi Sorumlusu     ( Ahmet ÇEŞMECİ yedeği Gülizar EKMEKÇİ) ile görüşerek yapabilir.

2-Hastanemizde bulunan görüş – öneri ve şikâyet kutularına yazılı olarak ( kutularda bulunan formları kullanabilirler) yapabilirler.

3-Hastanemiz internet sitesinden İLETİŞİM & ULAŞIM sekmesinde yer alan Öneri ve görüşleriniz bölümünden yapabilirler.

4-Hastanemizde yılda bir defa ( Aralık ayında ) yapılan Çalışan Memnuniyet anketi ile görüş – öneri ve şikâyetlerini ifade edebilirler.